Egyre nagyobb bajban a magyarok: csak fogyunk és fogyunk

Fogyunk időszakokban

Az időszakok megállíthatják a fogyást, Testzsírszázalék csökkentés - 6 legjobb módszer - MYPROTEIN™

Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?

Szinte minden fogyókúrázó életében eljön az a pillanat, amikor a diéta és az edzések révén gyorsan leolvad néhány kiló, majd hirtelen megáll a fogyás, és nem mozdul tovább a mérleg nyelve. Annak, hogy miért áll meg a fogyás a diéta ellenére, több oka is lehet, talán lazítottál a már hetek óta tartó diétádon, vagy kevesebb edzést iktattál be, mint amennyire valójában szükséged lenne. Lehet, hogy éppen hormonális változások zajlanak a testedben, a menstruáció fogyunk időszakokban többet mutat a mérleg, hiszen a progeszteron hormon mennyiségének növekedése miatt ilyenkor több vizet raktároz a szervezet, de olyan problémákkal is nehezebb megszabadulni a pluszkilóktól, mint a PCOS, pajzsmirigybetegség vagy inzulinrezisztencia. Így indítsd újra a zsírégetést Ha úgy érzed, kezded elveszíteni a motivációd, fogadj meg pár tippet, ami segíthet átlendülni a stagnáló időszakon.

Travelo De időszakos böjt néven - gyakran csak angolul: intermitten fastingként IF emlegetve - van egy aktuális trend, amely bár nem teljesen új keletű, egyre többször hallani róla mostanában. Az alábbiakban dietetikusunk arról ír, mi ez az egész, és vajon kinek érdemes követni ezt a trendi diétát.

Időszakos Böjt (Intermittent Fasting) 1 HÉTIG - + szakértő véleménye!

Dietetikus válaszol Az időszakos böjt intermittent fasting lényege, hogy az étkezéssel telt periódusokat böjti időszakok törik meg. Több változata is ismert.

  • Zsír teát éget
  • Miért nem fogyunk az "egyél kevesebbet, mozogj többet" módszerrel?
  • Időszakok megállítják a fogyást, Kapcsolódó kérdések:
  • Mire utalhat a hirtelen fogyás?
  • Fogyás dömping
  • Forrás nélküli fogyókúrás troy

Az egyik, a elven alapuló időszakos böjt szerint a 16 órányi böjtölést 8 óra étkezéses periódus követi, amikor nincs fogyunk időszakokban a napi energia-felvétel maximuma. A böjti időszak alatt az ezen elvek szerint étkezők valóban éheznek, ez többnyire az esti-éjszakai alvást és a másnap délelőttöt foglalja magában.

fogyunk időszakokban

Bár a két böjti nap ez esetben lehet két nem egymást követő nap is akár. Lehetséges előny: a fogyás Hogy miért kezd valaki fogyunk időszakokban jellegű alternatív étkezési ritmust követni, az sok mindenre vezethető vissza. Leggyakrabban a fogyás szándéka vezérli a böjtölőt, ami fel is sorolható az időszakos böjt előnyei között.

Az év eleje

Ebben az esetben a fogyás annak tudható be, hogy az, aki időszakosan böjtöl, összességében kevesebb energiát fogyaszt el, mint ha időkorlát nélkül étkezne, mivel lényegében kevesebb ideje van enni.

Ilyen egyszerű lenne?

fogyunk időszakokban

Tulajdonképpen igen, bár nyilván ennél azért ez komplexebb. Maga a rövid böjt nem okoz alapvetően tartós fogyást, mivel a szervezetünk már szinte az emberiség kezdete óta hozzá van szokva a rövidebb-hosszabb nem evéshez, és alkalmazkodott is az éhezéshez, hiszen az volt a túlélés záloga, hogy tartalékolni tudjon az ínséges időkre.

Súlyfölösleg, fogyókúra

Ezért érezhetjük néha, hogy hiába nem eszünk, mégsem fogyunk, vagy akár hízunk is. Ezt az örökséget sokan szívesen elhagyták volna.

  • Agresszív zsírvesztés
  • Egyre nagyobb bajban a magyarok: csak fogyunk és fogyunk
  • Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?
  • A fogyás legjobb módja időszakonként. Mi az Intermittent Fasting?
  • Elfelejtett jelszó Éva: 40 kg fogyás 22 hónap alatt Az én fogyásom az időszakok megállíthatják a fogyást egy szeptemberi kirándulásnál kezdődött.
  • 4 egyszerű dolog, amitől újraindul a zsírégetés: így pörgesd fel a fogyást - Fogyókúra | Femina
  • A cla hatása a zsírvesztésre
  • Gyógynövények zsírégetés

Ugyanazt a hatást, amit az időszakos böjttel súlycsökkenésben elérhetünk, valójában a normál ritmusú, napi többszöri, hosszabb éhezéses periódusoktól mentes, csökkentett energiatartalmú étrenddel is elérhetjük. Részben inkább pszichés oka lehet annak, ha valakinél mégis az intermittáló böjt válik be, mert könnyebb ahhoz tartania magát, hogy 16 órán át a már túlsúlyos kétségbeesetten fogyni 8 órás alvást követő 8 óra éhezéssel nem eszik, mint ahhoz, hogy többször, de kevesebbet energiatartalmat tekintve fogyunk időszakokban a nap során és odafigyeljen a mértékletességre, rendszerességre.

Fontos tudni, hogy az időszakos böjt önbecsapás is lehet.

fogyunk időszakokban

Ha nem figyelünk arra, hogy a nem böjti órákban mit és mennyit eszünk, akkor akár túl is ehetjük magunkat. Az így leadott súlyfelesleg tehermentesítheti a szívet és az ízületeket, csökkentheti a vérnyomást is.

fogyunk időszakokban

De a böjtnek is vannak szabályai, nem egyenlő a koplalással, és ha valaki meggondolatlanul, felkészületlenül lát hozzá, akkor akár többet árthat, mint használ. Lehetséges hátrányok: szédülés, fejfájás, koncentrációs zavar Nem mindannyian reagálunk egyformán az energiamegvonásra, böjtölésre.

Többek között az életkor, az egészségi állapot az inzulin és a vércukor hullámvölgyei Sokkal frusztráltabbak és dekoncentráltabbak lehetünk, ha éppen egy fontos vizsga vagy tárgyalás, esetleg az utazás idejére esne a böjti időszak.

Hogy tudnám megállitani, vagy legalábbis kontrollálni a fogyást?

Emiatt a depresszióval, szorongással küzdőknek sem javasolt a böjt és az időszakos böjt. Legjobb, ha a fogyáshoz dietetikus segítségét is igénybe vesszük, akivel meg tudjuk beszélni, hogy milyen egyénre szabott étkezési módszerrel tudjuk elérni hosszú távon az áhított súlycsökkenést.

fogyunk időszakokban

Vélhetően nem az időszakos böjtölést fogja támogatni, de ha ragaszkodunk hozzá, segíthet abban, hogy legalább ne csináljuk rosszul és ne származzon bajunk belőle. Cikkünk szerzője Schmidt Judit dietetikus.